Klik Sini Sama Tau Lepas Promote/List Blog Anda Kat Atas Tu (",)

Tuesday, December 13, 2011

#90. Orang Cina Tolong Aku Beb!!!

Assalamualaikum...
Tema untuk entri kali ni ialah pasal tolong menolong....



Baru2 ni aku da pi bank untuk deposit duet la kan...
Bukan pasal duet banyak nak bagi kat orang ka...
Tapi pasal aku deposit duet untuk berniaga...
Kecik2 ja...hehe

Nak dijadikan cerita, duit RM50 sekeping yang aku bubuh, mesin deposit tu tak mau telan...
2x aku pusing macam2 gaya dah RM50 sekeping tu...
Mesin tu takmau telan gak...

Aku panik la kan...haha
Bukan panik, cam bebal sket jer...

The best part is...
Time tu tiba2 ada sorang Cina dalam lingkungan 40an 
Bagi aku tukar RM50 aku tu dengan RM50 dia...
Aku pun cam terkejut la...
Takut Cina tu nak tipu aku...

Aku pun tanya dia "tak pa ka ni"...
Dia pun cam tak kata pa sambil sua RM50 dia dekat aku...
Aku pun tukar la,bubuh dalam mesin tu, akhirnya RM50 berjaya ditelan mesin deposit tu...

Lepas tu aku terima kasih la kat dia...
Xie xie ni...hehe
Kuar dari bank, aku macam tak caya lagi orang Cina yang tolong aku...
Sebab aku ingat depa jenis pentingkan diri,
Lagipun aku ingat depa ni jenis tolong bangsa depa ja...

Rupanya aku silap...
Perpaduan kat negara kita memang wujud...
Cuma segelintir pihak yang cuba bagi kecoh benda ni...
Mempolitikkan benda remeh temeh cam ni...

Tak heran la kita pelbagai kaum tapi bleh hidup sebumbung sampai hampir 55 tahun lepas merdeka...
Memang pencapaian yang bleh dibanggakan...hehe


Sekian,
Terima kasih

p/s: jiran sebelah rumah sewa aku India tapi suka bagi makanan kat geng rumah.... =)
Klik beribu lemon di sini...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...