Klik Sini Sama Tau Lepas Promote/List Blog Anda Kat Atas Tu (",)

Monday, June 13, 2011

#19. 9 KES Lelaki Tak Layak Jadi Suami

Assalamualaikum....
dan salam sejahtera...
Todia, tajuk panas pada entri sebelum ni disambung lagi dengan entri yang melibatkan belah lelaki pulak...sebab untuk bagi adil dan atas permintaan ramai, terjumpa gak la bahan yang sesuai untuk golongan lelaki yang tak layak dijadikan 'suami'

tapi ingat....

ni kes-kes yang menyebabkan lelaki tak layak jadi 'suami'...nak cari Islamic punya term tak jumpa lagi...jadi untuk masa sekarang, ni ja yang ada...selamat membaca =)

1. Sepanjang pertunangan, dia tidak pernah ajak berbincang cara nak bentuk keluarga solehah. Tetapi, asyik fikir mana nak bulan madu. Nak buat teknik macam2. Saya putuskan pertunangan kerana merasakan dia tidak boleh bimbing saya soal agama

2. Malam pertama saya berendam airmata kerana suami melarikan diri selepas akad nikah. Dia bergaduh dengan ibubapa saya kerana soal wang hantaran dan mas kahwin. Malam itu, dia keluar kononnya nak pergi beli rokok, tetapi sampai subuh tak pulang. Kami bercerai 3 bulan kemudian.

3. Selepas 3 bulan nikah baru saya berpeluang ikut suami yang bertugas di Sabah. Saya hairan tengok rumahnya nampak kemas dan berhias cantik.Apabila saya gelidah satu almari di bilik tetamu, penuh baju perempuan.Puas ditanya baru dia mengaku selama ini dia duduk serumah dengan kekasihnya. Saya lari balik Semenanjung. Dia tidak pujuk. Lepas pantang saya terima surat cerai. Dia tidak pernah tahu macam mana rupa anaknya.

4. Beli cincin pertunangan duit saya, belanja hantaran pun duit saya.Sekarang duit ansuran rumah, kereta, susu anak, belanja dapur semua di bahu saya. Dia cuma beri "benih" sahaja.

5. Suami mahu anak ramai dan tidak benarkan saya makan pil. Tetapi, belum pernah sekali pun dia mahu bangun malam buat susu anak/tukar lampin. Kalau alasan penat di pejabat, saya pun bekerja juga.

6. Bapa tak pernah mengajar saya sembahyang dan puasa. Suami pun sama juga. Terpulanglah kepada saya nak dalami ilmu agama sendiri.

7. Ramai menuduh saya jahat apabila bercerai dahulu. Bekas suami memang nampak warak, tetapi siapa pun tidak tahu saya merana kerana suami mahu seks tiap2 malam dan suka liwat saya.

8. Suami tetap 'mahu' walaupun ketika saya datang bulan. Jika tidak dituruti dia mengancam mahu cari perempuan lain.

9. Saya dipukul suami ketika mengandung anak kedua dahulu kerana saya tidak mahu beri dia duit yang saya kumpul untuk belanja bersalin. Dia penganggur dan gila main muzik sahaja. Duit tu dia nak beli gitar.

Setakat ni saja untuk kali ni...
Diharapkan pembaca lelaki 'take note' kali ni...
Untuk dijadikan sebagai peringatan agar benda2 macam ni tidak dilakukan oleh kita sebagai ketua keluarga pada masa hadapan...

Sekian,
Wassalam.

Credit: antara 9 ni, rasanya num 6 perlu diberi perhatian khusus oleh kaum Adam =)

Klik beribu lemon di sini...

5 comments:

Ali Junior said...

6 bahaya kot.aishhhh

TintaRane said...

wink2!!akhrnya..dpat gak cri sal tjuk nie kan en. naimjamaluddin..hehehe..gud2!!

NaimJamaluddin said...

ali: btoi, num 7 cm bhya gk

tinta: atas permintaan....hehe

Shurazirah Sukhur said...

niceee :)

NaimJamaluddin said...

shurazirah: thanks...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...